Dersin Adı | Marka İletişiminde Yazım Atölyesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MI 559 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Atölye dersi tarzında hazırlanan bu derste, ders içi aktiviteler tasarlanarak okuma ve yazma kabiliyetini geliştirmek amaçlanmaktadır. Marka iletişiminde metin yazarlığının önemi, metin yazarlığı ile ilgili temel ilke ve konseptler, etkili metin yazarlığına yaklaşımlar ve stiller başlıca işlenecek konulardır. Yazılı basın, açıkhava reklamcılığı, televizyon ve radyo reklamları, doğrudan postalama reklamcılığı, broşür ve internet reklamcılığından örnekler verilecektir. Ayrıca halkla ilişkiler mesajlarının oluşum süreci ve iletişim/halkla ilişkiler alanında kullanılan farklı iletişim araçlarına uygun farklı yazım teknikleri işlenecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders aracılığıyla öğrencilerin kurumsal iletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında kullanılan farklı formatlardaki metin ihtiyaçlarının gerekliliklerini anlayıp yazabilmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler yaratıcı fikir üretim sistemlerini öğrenerek metin yazma becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin işleniş biçiminin gözden geçirilmesi | |
2 | Karakter arketiplerini anlama, markalar ile ilişkilendirme, örnek marka arketipi yazma | |
3 | İç görü nedir? Nasıl yazılır? | |
4 | Brief nedir? Örnek brief yazma | |
5 | Halkla İlişkilerde metin yazımı: Basın bülteni | |
6 | Halkla İlişkilerde metin yazımı: Konuşma/lansman metni ve kriz yönetimi kamuoyu duyuru metinleri | |
7 | Beyin fırtınası ve zihin haritası tekniği | |
8 | “Disruption” tekniği | |
9 | Reklamda metin yazımı: Basın ilanı ve açık hava | |
10 | Reklamda metin yazımı: Radyo spotu | |
11 | Reklamda metin yazımı Televizyon reklam senaryosu | |
12 | Konuk konuşmacı | |
13 | “Goodvertising” nedir? | |
14 | Final projesi için brief | |
15 | Final projesi için sınıf içi çalışma | |
16 | Final proje sunumları |
Ders Kitabı | Joseph Sugarman, The Adweek Copywriting Handbook: The Ultimate Guide to Writing Powerful Advertising and Marketing Copy from One of America's Top Copywriters, Wiley; 1 edition (December 11, 2006) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | 24 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 131 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. | X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. | |||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. | X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. | |||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. | |||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. | |||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest